неділя, 27 серпня 2017 р.


Бінарний  урок з математики та музики в 6 класі

Тема уроку з математики. Звичайні дроби. Множення звичайних дробів.
Тема уроку з музики. Застосування тривалостей нот в математиці.
Мета уроку з математики:
узагальнити та систематизувати знання учнів з даної теми; вдосконалювати вміння розв’язувати вправи і задачі на правило множення дробів; розвивати логічне мислення, математичну мову; виховувати інтерес до математики, увагу, самостійність.
Мета уроку з музики: розкрити зв'язок між назвами нот і звичайними допомогти учням побачити аналогію між звичайними дробами й нотами під час розв’язування комбінованих задач; удосконалювати слухацькі вміння; сприяти всебічному розвитку дитини. 
Тип уроку:комбінований. 
Форма проведення: бінарний урок – подорож до острова скарбів.
Обладнання: проектор, екран, комп’ютер, презентація, картки з завданнями, музичний інструмент, віртуальне піаніно.
ХІД УРОКУ
Епіграф. Математика – пісня розуму. 
О. Казанцев
                                                                                                 
І. Організаційний етап. 
Вчитель музики:
Сьогодні ми спробуємо збагнути красу музики за допомогою математики.
Ще з давніх часів Піфагор, досліджуючи струну,дійшов висновку, що її довжина пов’язана з висотою звука, тобто математична довжина поєднана з музичним явищем. Перед музикантами постало питання: як записати музику, передаючи тривалість певного звука? У пригоді стала математика. Завдяки мові чисел люди змогли передати і тривалість нот, і їх висоту.
Вчитель математики
Вже у мандрівку готовий наш путь
В музичну математику – про це не забудь!
Математика – мистецтва країна
У кожному дробі тут музика лине.
Тож часу ми не гаймо  У подорож всі вирушаймо! 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель музики:
1.     Очікування. 
Що ви очікуєте від уроку?

Вчитель математики:
2.     Нагадаємо умови успішної роботи кожного учня на уроці. (презентація слайд 3
  • Бути уважним, самостійним, кмітливим. 
  • Не залишати питання без відповіді. 
  • На виконання кожного завдання витрачати мінімум часу і максимум зусилля. 
  • Не підглядати, не підслуховувати. 
ІІІ. Повідомлення теми уроку з математики та музики. 

Вчитель математики:
Запишемо число класна робота в зошитах. Тема уроку з математики. Звичайні дроби. Множення звичайних дробів.
Вчитель музики:
Тема уроку з музики. Застосування тривалостей нот у музиці.

Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів з даної теми; вдосконалювати вміння розв’язувати вправи і задачі на правило множення дробів; розкрити зв'язок між назвами нот і звичайними дробами; допомогти учням аналогію між звичайними дробами й нотами під час розв’язування комбінованих задач; удосконалювати слухацькі вміння; сприяти всебічному розвитку дитини; розвивати логічне мислення, математичну мову; виховувати інтерес до математики музики, увагу, самостійність.
ІV. Актуалізація опорних знань. 
Вчитель математики:
Потрапимо ми з вами сьогодні на такі острова «Розминка», «Рахівниця», «Склади, доведи, відгадай, заспівай», «Пошуковий», «Скарбів»

Зупинка 1. Острів «Розминка» 
Вчитель музики:

Ми з вами опинилися на острові Розминка. Проведемо її у формі інтерактивної технології «Займи позицію».
1.     Як помножити два звичайні дроби? 
2.     Назвіть їх ноти, а також їх тривалість. 
3.     Як перемножити звичайний дріб і натуральне число? 
4.     Що означає розмір при ключі? 
5.     Як виконується множення мішаних чисел? 
6.     Якими дробами позначають цілу, половинну, четвертну, восьму частини цілого? 
7.     Як знаходиться дріб від числа; відсоток від числа? 
8.     Які паузи за тривалістю ви знаєте? 
V. Відпрацювання навичок та вмінь учнів. 
Зупинка 2. Острів «Рахівниця».


Вчитель математики:

Подорожуємо далі. Ми потрапили на острів «Рахівниця». Пропоную вашій увазі гру «Десант»
Гра «Десант»
Десантники отримали завдання приземлитися на цьому острові, але кожен повинен приземлитися в точно визначеному місці. Шлях зашифровано вправою. Ваше завдання вірно визначити місце кожного десантника. Якщо правильно розв’яжите це завдання ,то Ви дізнаєтеся хто вперше ввів звичайний дріб у сучасному записі.


Історикознавець. (випереджальне завдання) 
Зупинка 3. Острів «Склади, доведи, відгадай, заспівай» 


Вчитель музики:
Перед вами лежать картки-пазли. Ваше завдання:за допомогою пазлів скласти музичне речення, визначити який має бути розмір при скриповому ключі, заграти на інструменті, відгадати назву пісні й виконати її.
Зупинка 4. Острів «Пошуковий». 
Вчитель музики:
Використовуючи математичні знання, музиканти взяли умовну одиницю часу й поділили її на частини, що позначають так:

Вчитель математики:
А тепер давайте переведемо тривалості нот на математичну мову. До вашої уваги наступні приклади, праву частину яких вам треба розв’язати та довести, що права частина дорівнює лівій.




Вчитель математики:
А зараз давайте роз’яжемо задачу.


Задача.

Магазин на фортепіано ціною 520 гривень робить націнку 20%. Оптовим покупцям дається знижка на 10%. Скільки коштує фортепіано під час оптової закупки.
Розв’язання. 
1.     100 % + 20% = 120% 
2.     520 · = 624 (грн) – вартість фортепіано після націнки 
3.     100% - 10% = 90% 
4.     624 · = (грн) 
Відповідь: 561,6 грн коштує фортепіано під час оптової покупки.
Зупинка 5. Острів «Скарбів» 
Вчитель математики:
І ось, нарешті ми досягли острова «Скарбів».
Сьогодні ми з вами узагальнили та систематизували знання з теми: «Множення звичайних дробів».
Вчитель музики:
Застосування тривалостей нот у математиці.
Вчитель математики:
Удосконалили вміння розв’язувати вправи та задачі на застосування правила множення дробів.
Побачили аналогію між звичайними дробами й нотами під час розв’язуваннявправ.
 

Вчитель музики:
Погляньте на екран і скажіть які скарби ви для себе сьогодні знайшли?
(повторили правила множення звичайних дробів, повторили тривалості нот, дізналися хто першим ввів поняття звичайного дробу, виступали в ролі музикантів, знаходили зв’язок між математикою та музикою)
Перш за все ви здобули знання, а «Знання – це наш скарб»
VІ. Підсумок уроку. 

Вчитель музики:
Гра: «Мікрофон». 
1.     Урок сподобався мені, тому що… 
2.     Після цього уроку я зможу? 
Оцінювання.
VІІІ. Рефлексія.

Вчитель математики:
Прослухайте зараз три мелодії. Кожна мелодія несе свій настрій та закріплена кружечком певного кольору.
Червоний колір – ви йде з уроку з поганим настроєм; 
Жовтий колір – вам байдуже все, що відбувалося на уроці; 
Зелений колір – урок сподобався, у вас піднесений настрій.
Щоб дізнатися про ваш настрій та враження від уроку підніміть картки того кольору, як ви себе зараз почуваєте.
ІХ. Домашнє завдання.

Домашнє завдання з музичного мистецтва.
Написати музичну фразу на розмір http://nadoest.com/prosmotr/447/446935/446935_html_m352b5e40.gif.
Домашнє завдання з математики.

Повторити §11 -13, скласти задачу, записати її розв’язок та зробити до неї ілюстрацію.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Wikipedia

Результати пошуку

Загальна кількість переглядів сторінки