неділя, 27 серпня 2017 р.

бінарний урок з алгебри та географії

Бінарний урок
з алгебри та географії (9 клас)


Тема уроку алгебри: Розв'язування вправ на відсотки
Тема уроку географії: Практична робота №9
                                      Аналіз статистичних даних щодо виробництва
                                      сільськогосподарської продукції.                                                                                                         
Мета уроку алгебри:
     Освітня: узагальнити знання учнів про відсотки, типи задач на відсотки, способи їх розв'язування, формувати навички розв'язування задач за  допомогою пропорцій; використовувати уміння аналізувати, систематизувати, робити висновки;
     Розвивальна: Розвивати у школярів інтерес до вивчення алгебри, логічне
мислення, кмітливість, увагу, пам'ять, уміння лаконічно й математично грамотно висловлювати свою думку, сприяти розширенню світогляду учнів;
     Виховна: Виховувати працьовитість, кмітливість, спостережливість.

Мета уроку географії:
     Освітня: Навчитися визначати структуру сільського господарства, актуалізувати поняття, характеризувати рослинництво й тваринництво, закріпити вміння показувати на карті зони сільськогосподарської спеціалізації;
     Розвивальна: Розвивати в школярів інтерес до вивчення географії, застосовуючи на уроці інтерактивні форми роботи; розвивати вміння учнів вільно користуватися різними джерелами географічних знань (картами атласу, схемами, графіками); наводити конкретні приклади змін, що відбуваються в сільському господарстві;
     Виховна: Формувати вміння аналізувати статистичні дані щодо виробництва сільськогосподарської продукції, сприяти екологічному вихованню школярів.

Тип уроку: комбінований
Обладнання: карта с/г України, мультимедійний проектор

Епіграф: Природа формує свої знання мовою математики
                                                                         Галілео Галілей








Хід уроку

I.      Організаційний момент
     Вступна рефлексія

Вчитель алгебри. Сьогоднішній урок незвичний тим, що водночас будемо вести мову про математику і географію. Вам, діти, потрібно бути уважними, кмітливими та швидко переходити від одного виду діяльності до другого. Тож бажаю успіху!

Слайд 1

У – увага, усмішка
С – сміливість
П – праця, перемога
І – ініціатива, істина
Х – хвала, хист

Вчитель географії.

Настрій на урок узяли
З посмішкою почали
Не просто слухати, а чути
Не просто дивитися, а бачити
Не просто відповідати, а міркувати
Дружно й плідно працювати

А епіграфом нашого уроку будуть слова: „Природа формує свої закони мовою математики“ (Галілео Галілей)

Слайд 2
 


Галіле́о ді Вінче́нцо Бонайу́ті де Галіле́й
(італ. Galileo di Vincenzo Bonaiuti de 'Galilei);
15 лютого 1564 — 8 січня 1642) —
італійський мислитель епохи Відродження,
засновник класичної механіки, фізик, астроном,
математик, поет і літературний критик, один із
засновників сучасного експериментально-
теоретичного природознавства. Вніс значні
вдосконалення в конструкцію телескопа, а також
за допомогою телескопічних спостережень довів правильність геліоцентричної теорії будови сонячної системи. Син музиканта Вінченцо Галілея.
II.   Актуалізація опорних знань
     Вчитель географії. Повідомлення теми і мети уроку.
Клас поділено на 3 групи: “Рослинництво”, “Тваринництво”, “Сільське господарство”
Пригадаймо правила роботи в групі.
Подумайте! Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
Вправа “Географічна розминка” (кожна правильна відповідь — 1 бал)

Група №1 “Сільське господарство”

1.     Охарактеризуйте сільське господарство
2.     Що відноситься до агрокліматичних ресурсів?
3.     Що таке сільськогосподарські угіддя
4.     Яку роль  відіграють  водні ресурси в сільському господарстві?
5.     Що таке меліорація грунтів і яка вона буває?
6.     Що таке ерозія, селекція, елеватори?

Група №2 “Рослинництво”

1.     Що таке рослинництво, врожайність?
2.     Назвіть зернові культури та основу зернову культуру України. (робота з картою)
3.     Назвіть технічні культури та основну олійну культуру нашої країни (робота з картою)
4.     Назвіть, де найбільші площі угідь зайняті під картоплею (робота з картою)
5.     Де вирощують овочі?
6.     Назвіть кормові культури

Група №3 “Тваринництво”

1.     Що таке тваринництво?
2.     Охарактеризуйте скотарство (робота з картою)
3.     Розкажіть про свинарство
4.     Птахівництво. Вівчарство
5.     Охарактеризуйте ставкове рибальство
6.     Які ви ще знаєте галузі тваринництва?

Оцінили свої відповіді і записали






Вчитель математики.
1.     Записали тему уроку
2.     На попередньому уроці були розглянуті основні поняття пов'язані із відсотками. Сьогодні закріпимо, як знаходити відсоток від числа, число за значенням його відсотка та відсоткове відношення двох чисел. Для початку проведем невеличку математичну розминку.

“Експрес-опитування” (1 питання — 1 бал)
1.     Чи правда, що всю цілу величину приймаємо 100% ?
2.     Що таке 1 % ?
3.     Записати звичайним і десятковим дробом 3%, 15%, 127%.
4.     З кількох частин складається пропорція?
5.     Назвати члени пропорції
6.     Як знайти невідомий крайній член пропорції?
7.     Як знайти невідомий середній член пропорції?
8.     Скільки існує типів задач на відсотки?
9.     Скількома способами можна розв'язувати найпростіші задачі на відсотки?
10.                       Що таке прикладна задача?
11.                       Завершіть думку:
а) Зменшити на... це означає...
б) Збільшити на... це означає...
12.                       1 ар = 100 м², 1 га = 100 арів = 10 000 м²

Вчитель географії.
Наступне наше завдання ст. 30, практичні зошити
Завдання 1 (час виховання 2 хвилини, правильні відповіді — 2 бали)
 













Слайд 3 (правильні відповіді до таблиці)

Рослинництво                                                                                      Тваринництво
Зернові та зерново-бобові, круп'яні, технічні,                                   Свинарство, птахівництво,
картопля, овочі, баштанні, сади і виноградники,                              Вівчарство, ставкове рибництво,
кормові                                                                                                   Бджільництво, конярство,
                                                                                                                Кролівництво, звірівництво,
                                                                                                                шовківництво                               

Взаємоперевірка і оцінювання завдання.
Завдання 2 на ст. 30 в практичних зошитах (на домашнє завдання)

III. Формування вмінь та навиків

Вчитель математики


Слайд 4
 

Вчитель математики
Цього року, 26 квітня  минає 30 років, як сталася чорнобильська трагедія, у наслідок якої 5 млн. га українських земель зазнали радіоактивного забруднення

Задача 1
Відомо, що площа України становить 603 628 км² = 60 362 800 га
Знайти відсоток радіоактивно забруднених земель на Україні. Відповідь округлити до цілих.

Слайд 5
Земельні ресурси села
Землі комунальної власності – 625,2 га. Приватна власність – 587,7 га. Сільськогосподарські угіддя – 462,4 га. Рілля – 462,4 га.
Ліси – 120 га. Забудовані землі – 86,9 га.

Задача №2 (на домашнє завдання)
Площа села 1104 га
Рілля ≈ 462 га
Визначити скільки відсотків становить орна земля від загальної площі.
Результат округлити до цілих

Вчитель географії
Наступне наше завдання встановити логічний ланцюжок. Вправа 3, ст. 30
Складіть логічний ланцюжок, що демонструє (приблизно) змінупосівів зазначених с/г культур на території України з півночі на південь: Льон-довгунець, жито, виноград, соняшник, цукровий буряк. (час виконання до 2 хвилин, правильна відповідь — 1 бал)
Перевірили виконане завдання і оцінили.

З цукрового буряка на переробці отримуємо цукор. В нашій області в Снятинському й Городенківському р-ні найбільші посіви цієї рослини. У місті Городенка є цукровий завод.

Вчитель математики
Задача №3
Цукровий буряк найсолодша коренеплідна рослина в Україні, накопичує до 25% цукру, тоді як цукрова тростина 18%. Скільки тонн цукрової тростини треба переробити, що отримати стільки ж цукру, як із 7 200 тонн цукрового буряка?

Хвилина релаксації. Музика села

Вчитель географії

Слайд 6
Наступне наше завдання на ст. 32, вправа 4
Завдання. На основі відомостей про валовий збір основних с/г культур у різні пори року побудуйте графік, який проілюструє зміни цього показника для однієї з культур.
Як ви здогадались ми будемо будувати графік про картоплю.
Правильно побудований графік оцінюється в 1 бал. (час виконання 2 хвилини)
Вчитель математики пояснює щодо побудови графіка
Спільна робота вчителя математики і географії, перевірка роботи і оцінення.

Вчитель географії
На домашнє завдання аналогічно виконати 5-те завдання на ст. 32 (молоко)
Вчитель математики
Слайд 7
Хімічний склад бульб картоплі
Хімічний склад картоплі залежить від ряду факторів: сорту, ступеня  зрілості, грунтових і кліматичних умов, кількості і якості добрив і т.д.  Бульби картоплі містять в середньому: 
води — 74%; крохмалю — 18%;цукру — 1%; білки — 4%; мінеральних солей — 1%; інших сполук — 2%

Задача
Частина жителів села вирощує картоплю не тільки для своїх потреб, але і для продажі. У вересні-жовтні 1 кг картоплі коштував 3,5 гривень, а в грудні — 4,2 грн. На скільки відсотків зросла ціна картоплі на кінець року?

Вчитель математики
Слайд 8

Вчитель математики

Презентація групами випереджального домашнього завдання
Слайд 9


Слайд 10

Слайд 11

Вчитель математики. Групи обмінюються складеними задачами для розв'язання вдома
Вчитель географії . Підсумкова рефлексія “Все в моїх руках”


Кожна група записує:

1.     5 конкретних висновків
опрацьованого протягом уроку
2.     Оцінка своєї роботи за урок
3.     Психо-емоційний стан


























Wikipedia

Результати пошуку

Загальна кількість переглядів сторінки